Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Εγγραφές για τη σχ. χρονιά 2016-2017

Aπό 1η ως 21 Ιουνίου θα γίνουν οι εγγραφές των μαθητών στην Α τάξη. Τη σχολική χρονιά 2016-17 στην Α’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1.1.2010 ως 31.12.2010.


Οι εγγραφές στο σχολείο θα πραγματοποιούνται όλες τις εργάσιμες ημέρες, από:

1 έως 21 Ιουνίου 2016 από τις 08:00 ως 09:30

Δεν θα πραγματοποιούνται: 
Πέμπτη 2 Ιουνίου - λόγω συνεδρίασης του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών
Παρασκευή 3 Ιουνίου - λόγω Εκπαιδευτικής Επίσκεψης 
Δευτέρα 20 Ιουνίου - λόγω γιορτής του Αγίου Πνεύματος


χάρτης περιοχής 14ου και 7ου Δημ. Σχολείων Ηρακλείου Αττικής

Κάθε δημόσιο Δημοτικό Σχολείο έχει τη δική του σχολική περιφέρεια. 

Τα δικαιολογητικά:



1. Πιστοποιητικό γέννησης δήμου ή κοινότητας.

2. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του παιδιού (ΒΥΠ) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Υπενθυμίζεται ότι ισχύει η γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, σύμφωνα με την οποία, «είναι υποχρεωτικά όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και για αυτό δίνονται δωρεάν στο πλαίσιο προστασίας της δημόσιας Υγείας. Μόνο σε περιπτώσεις ιατρικής αντένδειξης θα μπορούν οι γονείς να αρνηθούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους». 


Οι γονείς που για οποιουσδήποτε άλλους λόγους (προσωπικά δεδομένα και πιθανές παρενέργειες) δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους, οφείλουν να προσκομίζουν βεβαίωση ιατρικής αντένδειξης από: 
α) Περιφερειακά Γενικά Νοσοκομεία, ή β) Διευθύνσεις Υγιεινής της οικείας Νομαρχίας, ή γ) Ιατροκοινωνικά Κέντρα ή δ) ασφαλιστικούς φορείς ή ε) ιδιώτες ιατρούς, σύμφωνα με τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας.

3. Το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (ΑΔΥΜ).

 ΑΔΥΜ 
Το ΑΔΥΜ ως δικαιολογητικό εγγραφής των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στην Α ́ τάξη του
δημοτικού σχολείου, καθώς και ως ιατρικό πιστοποιητικό παρακολούθησης της υγείας των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καταρτίζεται και συμπληρώνεται από ιατρούς των οικείων Μονάδων Υγείας του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (Κέντρα Υγείας, Πολυδύναμα Περιφερειακά ιατρεία κτλ.) ή των εξωτερικών ιατρείων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή των ιδιωτών ιατρών συμβεβλημένων με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) ή τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα των γονέων και κηδεμόνων ή από ιδιώτες ιατρούς (χωρίς σύμβαση με ασφαλιστικά ταμεία). 


To Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή φυλάσσεται στο σχολείο και αντίγραφό του μένει στο Βιβλιάριο Υγείας του παιδιού. Το περιεχόμενό του Α.Δ.Υ.Μ είναι απόρρητο. 



Για να εκδοθεί από το γιατρό το ΑΔΥΜ, πρέπει να συμπληρωθεί το Φύλλο Ιατρικής Εξέτασης το οποίο και παραμένει στο αρχείο του ιατρού ή της Μονάδας Υγείας, όπου έγινε η εξέταση. 


4. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
Συνιστάται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο (π.χ. λογαριασμός ΔΕΚΟ, μισθωτήριο οικίας ή άλλο έγγραφο, προκειμένου οι μαθητές να εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας.

Υπεύθυνη δήλωση του γονέα για τον προσδιορισμό της διεύθυνσης κατοικίας του μαθητή γίνεται αποδεκτή μόνον σε περιπτώσεις αδυναμίας προσκόμισης κάποιου αποδεικτικού στοιχείου (όπως για παράδειγμα, σε περίπτωση πρόσφατης μετοίκησης), όπου δηλώνεται και η υποχρέωση προσκόμισης του απαιτούμενου αποδεικτικού.

5. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.
Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης.
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή.
Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)».

Φόρμα - ερωτηματολόγιο εγγραφής (δίνεται από το σχολείο ή κατεβάστε τη εδώ) )











Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των 4/θέσιων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων :


A. Στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία (με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω) δύναται να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει τμήμα/τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος με τις εξής προϋποθέσεις:


  • Η φοίτηση των μαθητών που εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι υποχρεωτική.

  • Στη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος λαμβάνεται υπόψη η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών, που αναγράφεται στη σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων κατά την εγγραφή τους.

  • Η δηλωθείσα ώρα ενδιάμεσης αποχώρησης παραμένει η ίδια, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

  • Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.

  • Το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος ισχύει και παραμένει το ίδιο μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

  • Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16.00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

  • Στη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος και στη στελέχωση, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των Ολοήμερων Τμημάτων που θα λειτουργούν έως το τέλος του ωραρίου.


Στα σχολεία με λειτουργικότητα από 6/θέσια και άνω, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η ή 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

  1. οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι.
  2. οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).


Β. Δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00) σε σχολεία όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. 

Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. 

Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών είναι οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια και 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω. 

Η συγκρότηση και η λειτουργία τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών γίνεται ύστερα από σχετική τεκμηριωμένη πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων και θετική εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έγκριση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.



Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν καθημερινά στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο. 

Γ. Στην περίπτωση που ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο/α ολοήμερο/α τμήμα/τα καθώς και στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.


Πρόσθετα δικαιολογητικά κατά περίπτωση:

  • Εάν το παιδί πάσχει από κάποια χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση
  • Εάν το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες, διάγνωση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή από Δημόσιο - Αναγνωρισμένο, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο.
  • Σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης, Δικαστική απόφαση ή ιδιωτικό συμφωνητικό επιμέλειας. 


ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σύμφωνα με την αριθμ. Γ2/91109/10-07-08 Εγκύκλιο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ οι αλλοδαποί μαθητές που δεν μπορούν να προσκομίσουν πιστοποιητικό γέννησης μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο με ληξιαρχική πράξη γέννησης ή αντίγραφο διαβατηρίου επίσημα μεταφρασμένα χωρίς τη δέσμευση της ημερομηνίας έκδοσης και τα δικαιολογητικά που μνημονεύονται ανωτέρω. 

Η εγγραφή τους γίνεται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος σύμφωνα με το άρθρο 3 του Π.Δ 182/1984. Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα (από κρατική μεταφραστική υπηρεσία ή προξενική αρχή ή από επίσημο μεταφραστή αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εξωτερικών) σύμφωνα με την Φ.6/146/Γ1/990/5-10-1998ω εγκύκλιο ΥΠΕΠΘ  και να προσκομισθούν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους άλλως δεν εγγράφονται στο Βιβλίο Μητρώου και δεν χορηγείται τίτλος σπουδών παρά μόνο βεβαίωση φοίτησης του μαθητή αν ζητηθεί,σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 8 του Π.Δ 201/1998 (σχετ. η αριθμ. Γ2/7268/02-10-1995 εγκύκλιος ΥΠΔΒΜΘ).

Κατ΄εξαίρεση, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν. 3386/2005 (ΦΕΚ 212Α) , με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών εφόσον :

α) προστατεύονται από το Ελληνικό Κράτος με την ιδιότητα του πρόσφυγα και όσων τελούν υπό την προστασία της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών,

β) προέρχονται από περιοχές στις οποίες επικρατεί έκρυθμη κατάσταση,

γ) έχουν υποβάλει αίτηση για χορήγηση ασύλου και

δ) είναι υπήκοοι τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, ακόμη κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η μόνιμη διαμονή τους σε αυτήν. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι οι μαθητές οι οποίοι είναι κάτοχοι των ειδικών δελτίων ταυτότητας ομογενών δεν υποχρεούνται να προσκομίζουν άλλη βεβαίωση ή πιστοποιητικό για την απόδειξη των ατομικών τους στοιχείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου