Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Α τάξη 2014-2015. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Α τάξη 2014-2015. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

project:"Παραμύθι μύθι μύθι το κουκί και το ...ποντίκι" - Ετικέτα Ποιότητας eTwinning

Στο πλαίσιο του "eTwinnining National" και για τη σχολική χρονιά 2014-2015, συνεργαστήκαμε, δύο σχολεία με τέσσερα τμήματα.

Οι μαθητές των Β1 και Β3 του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου και των Α΄και Β΄τάξεων του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής.


Παρουσιάσαμε τα αγαπημένα μας παραμύθια με ένα διαφορετικό πιο σύγχρονο, αλλά όχι απαραίτητα και πιο αποτελεσματικό τρόπο, τα ψηφιακά μέσα. 

Κατά τη διάρκεια του έργου δημιουργήσαμε τα δικά μας παραμύθια, τα δημοσιεύσαμε σε ψηφιακή μορφή, ασχοληθήκαμε με τη μελέτη των αφηγηματικών μορφών και με την εικαστική απόδοση των παραμυθιών. Οι ΤΠΕ διευκόλυναν τη συνεργασία των δυο σχολείων και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.


Μετά λοιπόν από μια σχολική χρονιά προσπαθειών....και αποτελέσματος...
...λάβαμε από την υπηρεσία etwinning το εξής μήνυμα:


-------------------------------------------------------------------

Dear 14ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ηρακλείου,

Congratulations! You have been just awarded with the Quality Label for the work you have done in eTwinning.



Τα δύο βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα έργο eTwinning είναι η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των συνεργαζόμενων σχολείων σε όλες τις φάσεις του έργου σε επίπεδο εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα σε επίπεδο μαθητών. Ένα ακόμη βασικό στοιχείο ενός etwinning έργου είναι και η χρήση των ΤΠΕ για την ενίσχυση της συνεργασίας και της επικοινωνίας των εταίρων αλλά και για την υλοποίηση του έργου. Τα στοιχεία αυτά διαφαίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό στο έργο αυτό. Συγχαρητήρια!

All the best,

-------------------------------------------------------------------

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Α τάξη - Γράψαμε το δικό μας βιβλίο



                                                        

Με αφορμή τη θεματική ενότητα "Ο κόσμος των βιβλίων" στο μάθημα της Γλώσσας επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου και αφού ξεναγηθήκαμε στο χώρο, ενημερωθήκαμε από τους υπεύθυνους για τη λειτουργία της.



Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του παιδικού βιβλίου "Τούμπαλιν"
από τη συγγραφέα Βάσια Χατζηγιαννάκη.





Στο τέλος απάντησε στις ερωτήσεις μας και μας βοήθησε να λύσουμε τις απορίες μας για τη συγγραφή, την εικονογράφηση και την έκδοση ενός βιβλίου.




Η επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και το το θέμα της ενότητας 

"Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο"


στο μάθημα της Γλώσσας, μας έδωσαν το έναυσμα να γράψουμε κι εμείς. 

Έτσι λοιπόν όλοι μαζί αποφασίσαμε να συνθέσουμε το δικό μας βιβλίο. 

Κάθε μαθητής έγραψε μια δική του περιπέτεια. 



Η δασκάλα μας αφού πρώτα μας βοήθησε να διορθώσουμε τα ορθογραφικά μας λάθη, έγραψε τα κείμενα μας στον υπολογιστή και στη συνέχεια ο καθένας μας εικονογράφησε την δική του ιστορία.

Έπειτα δώσαμε στο βιβλίο μας τον τίτλο 
"Οι περιπέτειές μας" 
και ετοιμάσαμε το εξώφυλλo. 

Τώρα είναι έτοιμο και  σας το παρουσιάζουμε. 

κλικ!
Ζέτα Στεργιώτου

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Α+Β τάξεις - Αισιοδοξία Γέλιο Αγκαλιά Παιδί Ηρεμία...

Τη φετινή χρονιά οι Α και Β τάξεις υλοποιήσαμε ένα Σχέδιο Δράσης για τα συναισθήματα. 

Στόχοι του Σχεδίου ήταν, οι μαθητές:
  • Να εκφράζουν τα συναισθήματα τους, 
  • να οικοδομούν - δημιουργούν υγιείς σχέσεις, 
  • να διαχειρίζονται - ελέγχουν τα αρνητικά συναισθήματα, 
  • να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές σχέσεις και φυσικά 
  • να συνεργάζονται.

Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε άλλη μια συνεργατική δράση με το πιο όμορφο συναίσθημα που είναι η αγάπη. 

Δημιουργήσαμε την 

ακροστιχίδα της αγάπης.

Αισιοδοξία

Γέλιο

Αγκαλιά

Παιδί 
Ηρεμία



 Διαβάσαμε τα βιβλία:

Σημασία έχει η αγάπη, 

Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία





Ως επισφράγισμα της δράσης μας, "δανειστήκαμε " την ιδέα της Δ τάξης "Επανακυκλώνουμε" και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την κασετίνα της ΑΓΑΠΗΣ. 

Ζωγραφίσαμε πάνω στα πανιά από τις τέντες, τα τοποθετήσαμε μέσα στα κουτιά, προσθέσαμε τα σχετικά κορδόνια και και οι κασετίνες ήταν έτοιμες.
Τραγουδήσαμε και καταλήξαμε, ότι αυτό που μένει στις καρδιές μας και τις κρατάει ζεστές, είναι η ...

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Α+Β τάξεις - Συν-γράφουμε ...ξανά!

12ο Δ.Σ. Ζωγράφου και 14ο Ηρακλείου Αττικής συν-γράφουμε ξανά... Αυτή τη φορά όλη η εργασία έγινε ψηφιακά με τη χρήση του storybird.


Στο 12ο Δ.Σ. Ζωγράφου οι μαθητές του Β1 ξεκινήσαμε το παραμύθι μας...
                           

Στο 14ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής οι μαθητές της Β΄τάξης συνέχισαν ...

Το ίδιο ακολούθησε και με τα άλλα δυο τμήματα. Η Α΄τάξη του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής ξεκίνησε την ιστορία και το Β3 τμήμα του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου την ολοκλήρωσε.

Τα παραμύθια μας δημοσιεύτηκαν ....κλικ και καλή ανάγνωση!


Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Α+Β τάξεις- Γλώσσα, Περιβάλλον


Στο μάθημα της Γλώσσας των Α και Β τάξεων αφού επεξεργαστήκαμε κείμενα για τη θαλάσσια χελώνα, συζητήσαμε για ζητήματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, είδαμε  σχετικά video και μιλήσαμε για την προστασία των υπό εξαφάνιση ζώων.



Ακολούθησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιας Χελώνας "ΑΡΧΕΛΩΝ".



Είναι το μοναδικό Κέντρο Διάσωσης θαλάσσιας Χελώνας στην Ελλάδα. Μελετά τρόπους προστασίας και αναλαμβάνει την περίθαλψη τραυματισμένων και άρρωστων χελώνων. 
Περίπου 50 τραυματισμένες και άρρωστες χελώνες καταφθάνουν στο Κέντρο από όλη την Ελλάδα. Οι συχνότερες αιτίες τραυματισμών είναι η εμπλοκή τους σε αλιευτικά εργαλεία και ο σκόπιμος τραυματισμός τους από ψαράδες, πρόσκρουση σε ταχύπλοα, κατάποση πλαστικών υλικών τα οποία συγχέουν με τροφή κ.ά.













Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Α,Β τάξεις - Πρωτομαγιά

...είναι η γιορτή των λουλουδιών και σύμφωνα με το έθιμο φτιάχνουμε μαγιάτικο στεφάνι και στολίζουμε με αυτό τις πόρτες των σπιτιών μας. 

Παλιότερα η κατασκευή του ήταν ολόκληρη ιεροτελεστία αφού κάθε τι πάνω σε αυτό είχε το δικό του συμβολισμό.



  • Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα
  • Κι ελάτε να πλέξουμε στεφάνια μ'εκείνα
  • Στον Μάη που σήμερα γιορτάζει στη γη...
Δε θέλαμε και τίποτα περισσότερο για να ξεκινήσουμε το βιωματικό κομμάτι...
Ακούσαμε το τραγούδι του Μάη και αφού συζητήσαμε για το πως νιώθουμε, επιλέξαμε μια κορδέλα που το χρώμα αντιστοιχούσε σε ένα συναίσθημα. Έχουμε προϋπηρεσία σ' αυτό άλλωστε...
Πήραμε ένα κλαδί ελιάς ως βάση για το στεφάνι μας, δέσαμε επάνω τις κορδέλες και πλέξαμε ανάμεσα τα λουλούδια.

Θέλαμε να είναι ένα διαφορετικό πρωτομαγιάτικο στεφάνι συναισθημάτων και πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε.




Καλή Πρωτομαγιά

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Α+Β τάξεις - Η δική μας αφίσα και η ιστορία της.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων,
με αφορμή την ημέρα γέννησης του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Κάτι τέτοιες ημερομηνίες με τις αφιερώσεις τους,  μας δίνουν την αφορμή να δράσουμε, λοιπόν...

Έτσι...


Οι Α και Β τάξεις μιλήσαμε για τη ζωή του Άντερσεν και διαβάσαμε γνωστά αγαπημένα μας, παραμύθια. Στη συνέχεια ενεργοποιήσαμε τον σχετικό εξοπλισμό εικονοποίησης ιδέας και υλοποίησης σκέψης. 

Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία και στην έκφραση των συναισθημάτων, ξέρετε.  


Επειδή λοιπόν μέσα από τα παραμύθια μπορούμε να ζήσουμε άλλους χαρακτήρες, να βιώσουμε μαγικές καταστάσεις, να πραγματοποιήσουμε φαντασίες ή να φανταστούμε πραγματικότητες... παρεμπιπτόντως, κάποιος παλιός ζωγράφος έλεγε πως... "ό,τι μπορούμε να το φανταστούμε, είναι πραγματικό",...και επειδή όλα τα προηγούμενα "τελικά ισχύουν, αναλάβαμε τα ειδικά εργαλεία παιδικής έκφρασης...

Με χάρακες, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, παιδική διάθεση, παραμυθένια όρεξη, αυθεντική αισιοδοξία...

 ...σχεδιάσαμε τη δική μας αφίσα, ταξιδεύοντας με το νου.

Άλλωστε ένα βιβλίο μας ταξιδεύει όπως κι ένα καράβι, 
έτσι δεν είναι;


Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις: Αλληλογραφώ (συνέχεια)

Σήμερα η μέρα μας ξεκίνησε με μια ευχάριστη έκπληξη.

Οι φίλοι μας από το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου μας έστειλαν τα γράμματά και τις ζωγραφιές τους, τα οποία λάβαμε με ενθουσιασμό.
Τα διαβάσαμε με μεγάλη χαρά και διαπιστώσαμε ότι έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα.














Εκείνο όμως που μας έδωσε μεγαλύτερη χαρά είναι ότι μάθαμε έναν ακόμα τρόπο για να επικοινωνούμε!











Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Α +Β τάξεις - Μέρα παραμυθιού

Μπήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων ακούσαμε το τραγούδι "Μια φορά κι έναν καιρό" και στη συνέχεια ξεκινήσαμε να διαβάζουμε παραμύθια.


Τα κόκκινα ξυλοπόδαρα
Νιώθω ντροπή
Θέλω να με προσέχουν
Νιώθω ανυπομονησία






Συζητήσαμε την υπόθεση από το κάθε παραμύθι και στη συνέχεια οι μαθητές αναφέρθηκαν σε αυτά που τους έκαναν εντύπωση.
Συνειδητοποιήσαμε ότι κάθε ιστορία έχει αρχή, μέση, τέλος.
ΣΤΟΧΟΣ: 

Μέσα από τα βιβλία,οι μαθητές, να αναγνωρίσουν και να χειριστούν συναισθήματα και καταστάσεις που τους απασχολούν στην καθημερινότητα.
Ολοκληρώσαμε την παραμύθια μέρα μ' ένα παιχνίδι : 
Η συζήτηση των μουσικών οργάνων!

Γίναμε ζευγάρια πήραμε από ένα μουσικό οργανάκι ο καθένας μας και η συζήτηση ξεκίνησε..


Στην αρχή ήσυχα και ήρεμα αλλά στη συνέχεια τα οργανάκια άρχισαν να διαφωνούν και να υψώνουν τον τόνο θέλοντας να ξεπεράσουν ο ένας τον άλλο..κάποια ζευγάρια έλυσαν με ηρεμία τη διαφωνία τους ..κάποια όμως άλλα όχι...