Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αισθητική Αγωγή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αισθητική Αγωγή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

Δ τάξη - Ελληνικά έργα σε ξένα χέρια

"...Τα γλυπτά του Παρθενώνα, η Αφροδίτη της Μήλου, η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αρτεμις των Βερσαλλιών… Οχι, δεν βρίσκονται στην πατρίδα τους. Είναι σε χέρια ξένων και εκτίθενται σε ξένα μουσεία.

Πάνω από 8.500 ελληνικές αρχαιότητες ανυπολόγιστης αξίας βρίσκονται σήμερα σε πολλά μουσεία του εξωτερικού.Οι αρπαγές τύπου λόρδου Ελγιν, οι «σταυροφόροι»του Βατικανού,η μακρόχρονη οθωμανική κατοχή, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του νεαρού ελληνικού κράτους, η παραδοπιστία κάποιων, τα κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας και πολλοί άλλοι λόγοι συνετέλεσαν, ώστε πολλά από τα πιο όμορφα
επιτεύγματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης να βρίσκονται σήμερα «αιχμάλωτα» στα χέρια ξένων –και όχι ελληνικών– μουσείων..."
Συνδυάζοντας τα παραπάνω με την ιστορία της τάξης μας...το πήραμε απόφαση. Θα κάνουμε τη δική μας έκθεση της κλεμμένης κληρονομιάς μας, μέσα στην αίθουσα. 
Συνεργαστήκαμε, συσκεφτήκαμε και....συνδημιουργήσαμε.

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Α τάξη, project "Αλλάζω". Χρωματίζω τα συναισθήματα

Κάθε χρώμα κι ένα διαφορετικό συναίσθημα..
  • γαλάζιο-χαρά
  • πράσινο- έκπληξη 
  • κόκκινο-θυμός 
  • γκρι-λύπη 
  • κίτρινο-φόβος 
  • πορτοκαλί-αγάπη...
...'Ολ' αυτά μαζί φτιάχνουν "εμάς". Είμαστε αυτό που εκφράζουμε. Αυτό βλέπουν οι άλλοι. Είναι το διαβατήριό μας, για να περάσουμε τα κοινωνικά σύνορα. 



Τα ανθρωπάκια μας, μας
συντροφεύουν σε κάθε
δραστηριότητα

Ο μπάρμπα Μύθος και τα έξι του πρόβατα ήταν, συναισθηματικά, άρρηκτα συνδεδεμένοι. Εμείς επιλέξαμε κάτι συνηθισμένο για τους μεγάλους, στη σφαίρα της θεωρίας τους, αλλά πολύ πρωτότυπο για μας. 

Χρωματίζουμε το συναίσθημα!


Έτσι κι αλλιώς το συναίσθημα μας "βάφει" συχνά...."κοκκινίζουμε από θυμό, κιτρινίζουμε από φόβο .... γιατί να μην το αντιστρέψουμε! Πήραμε κορδέλες και τις συνδέσαμε με ένα διαφορετικό συναίσθημα για κάθε χρώμα. 




Στη χαρά δώσαμε τη γαλάζια κορδέλα, στην έκπληξη την πράσινη, στο θυμό την κόκκινη, στη λύπη γκρι, στο φόβο κίτρινη και στην αγάπη πορτοκαλί. Όμως η αγάπη δεν ήταν κορδέλα, αλλά μαλλί πλεξίματος γιατί είναι τόσο σημαντική για εμάς, που θέλαμε να διαφέρει.



Χωριστήκαμε σε τυχαίες έξι ομάδες και κάθε μία ομάδα επέλεξε ένα συναίσθημα και το αντίστοιχο χρώμα. Κάναμε συζήτηση και ανταλλάξαμε απόψεις, προβήκαμε σε δηλώσεις, πήραμε αποφάσεις(!) για το πώς αισθανόμαστε ..και γιατί...




Με μουσική και κίνηση προσπαθήσαμε να δείξουμε στις άλλες ομάδες το πώς νιώθαμε....Τι έγινε όμως όταν στην oμάδα της χαράς μπήκε ο φόβος; Όλα άλλαξαν.......



Στην παρουσίαση μας βοήθησε πολύ η "Κρεμάστρα των Συναισθημάτων". 

Είναι μια ξύλινη κατασκευή που πραγματοποιήθηκε χάρη στους μόνιμους πια συνεργάτες μας, σε κάθε σκέψη μας που αποπειράται να γίνει πραγματική, από γονείς του σχολείου μας, τον κ. Κώστα και την κ. Λία. Εκεί λοιπόν, στη "συνεργατική" κρεμάστρα, εκθέσαμε τα συναισθήματά μας....τα χρώματά τους δηλαδή.


Τα συναισθήματά μας, μεταφέρθηκαν στην κρεμάστρα, με την χρωματική τους απόδοση, η οποία εκφράστηκε με δείγματα μοκέτας!...θα τα κρεμάμε κάθε φορά ανάλογα πώς νιώθουμε..μπορεί και ν' αλλάξει στη διάρκεια της ημέρας..



Κλείσαμε τη μέρα με έναν καμβά και τις ξυλομπογιές μας, .. βάλαμε την φαντασία μας και αποτυπώσαμε κάθε συναίσθημα...



Σχετικά:
  1. Α τάξη - project "Αλλάζω".......Η ιστορία μας μόλις άρχισε...
  2. Α τάξη, project "Αλλάζω", οι συμπρωταγωνιστές της ιστορίας
  3. Α τάξη, project "Αλλάζω". Οι μαθητές της Α ενημερώνονται...
  4. Α τάξη, project "Αλλάζω". Οι "άλλοι ημείς" της ιστορίας μας...
  5. Α τάξη, project "Αλλάζω". H "βάφτιση" των άλλων ημών.
  6. Α τάξη, project "Αλλάζω". Από ένα κουτί παπουτσιών...
  7. Α τάξη, project "Αλλάζω". Τι και ποιος;...Γιατί;... Λες να;... Με βάζεις σε σκέψεις
  8. Α τάξη, project "Αλλάζω". Τι είναι χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, έκπληξη, αγάπη;
  9. Α τάξη, project "Αλλάζω". Οι σκέψεις του μπάρμπα Μύθου...
  10. Α τάξη, project "Αλλάζω". Ε! λοιπόν Κλειώ, έχω να σου πω...
  11. Α τάξη, project "Αλλάζω". Η ιστορία για μας και τα δικά μας ανθρωπάκια, συνεχίζεται...
  12. Α τάξη, project "Αλλάζω". Θα ήθελες όλοι οι άνθρωποι να κατανοούν ο ένας τον άλλο;;

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

Γ τάξη - Οι περιπέτειες του Οδυσσέα

Ακούσαμε για την περιπετειώδη επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη. Δεν την γνωρίσαμε, αλλά την περιγράψαμε, την αφηγηθήκαμε, και στοχεύοντας στη συναισθηματική έκφανση του μεγάλου ταξιδιού... ενεργοποιήσαμε την αχαλίνωτη παιδική μας φαντασία, με τη δημιουργία να είναι η φυσική της συνέπεια. 

Με τα πιο προσφιλή μας εργαλεία...τα χρώματα, εικονοποιήσαμε τις στιγμές που "είδαμε" με τα δικά μας μάτια.

Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν χαρτόνια Α3, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι.



Για να λειτουργικοποιήσουμε τα έργα μας και για να μην περάσουν απλά στο αρχείο των δράσεών μας, τα πλαστικοποιήσουμε και τα κάναμε σουπλά.

Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Γ τάξη - Ένα παραμύθι....

Στην ενότητα της Γλώσσας της Γ τάξης ''Του κόσμου το ψωμί'' εξοικειωνόμαστε με τα
λαϊκά  παραμύθια, παροιμίες, αινίγματα.


Αφού λοιπόν εξοικειωθήκαμε, αποπειραθήκαμε να συγγράψουμε τη δική μας ιστορία...με τη γνωστή μέθοδο....ομαδοσυνεργατικά.

Λάβαμε, βέβαια, υπόψη μας βασικές φράσεις για τη δόμηση της ιστορίας, που υπήρχαν στο βιβλίο.

Ξεκινήσαμε να γράφουμε στο τετράδιο μας,  αλλά η θέα ενός χαρτόκουτου που έφερε η δασκάλα μας, ήταν πρόκληση. Μια πρόκληση που δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε. Μετά λοιπόν από τη σχετική ταξική δημιουργική αναστάτωση, προτείναμε να γράψουμε και να εικονογραφήσουμε πάνω στο κουτί, ώστε να δημιουργήσουμε ένα παραμύθι  ζάρι! 


Συμμετείχαμε όλοι στη συγγραφή και στην εικονογράφηση...! 


Στη συνέχεια διαβάσαμε μεγαλόφωνα  το παραμύθι σε ομάδες και το ηχογραφήσαμε.

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Γ τάξη - Ζυμαρο...μοτίβα!

Στόχοι του κεφαλαίου 'ΜΟΤΙΒΑ' στα μαθηματικά είναι:
οι μαθητές:
  • να αναγνωρίσουν
  • να επισημάνουν μοτίβα από το καθημερινό περιβάλλον 
  • να περιγράφουν  
  • να εξηγούν τη σειρά σε ένα μοτίβο και φυσικά... 
  • να δημιουργήσουν τα δικά τους μοτίβα.

'Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό! Φέραμε στην τάξη μας διάφορα ζυμαρικά, πήραμε χαρτόνια, κόλλα, βάλαμε τη φαντασία μας και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα δικά μας μοτίβα... 






Πήραμε κορδόνια, περάσαμε τα ζυμαρικά (δεν ήταν όσο εύκολο πιστεύαμε )...



 


  









φτιάξαμε και μοτιβοβραχιόλια...



Στην συνέχεια ο καθένας από εμάς τα παρουσίασε στην τάξη...


Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Από το ημερολόγιο της Κλειώς – Καταγραφή 11η – Ινδία

Η Ινδία στην υδρόγειο
Η Ήρα και η Κλειώ έφτασαν στην Ινδία έχοντας στο μυαλό τους τις όμορφες εικόνες που αντίκρισαν. Ήθελαν να μην μείνουν μόνο σε αυτές μιας και είχαν ακούσει για την μεγαλοπρέπεια των Ιμαλαΐων, τα καταπράσινα πυκνά δάση που κατέληγαν σε ειδυλλιακές παραλίες και για την εναλλαγή των τοπίων που η ομορφιά τους ήταν απερίγραπτη.


Η χώρα…

Η Ινδία, ή επίσημα... Δημοκρατία της Ινδίας είναι χώρα στη νότια Ασία.





Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως σε πληθυσμό, με 1.210.193.422 κατοίκους, και η έβδομη μεγαλύτερη σε έκταση με 3.287.590.τ.χλμ. Εκτείνεται ανάμεσα στα Ιμαλάια όρη και τον Ινδικό ωκεανό από τον οποίο ορίζεται στα νότια, νοτιοδυτικά και νοτιοανατολικά.(wikipedia)


Το πολίτευμα της Ινδίας είναι : Ομοσπονδιακή Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Είναι τύπος κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, όπου η εκλεγμένη από τον λαό κυβέρνηση παίρνει τις πολιτικές αποφάσεις. Αρχηγός του κράτους είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είναι αιρετός και δεν έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες.

Ιστορικά είναι συνέχεια της βασιλευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και της συνταγματικής μοναρχίας, αφού η μόνη διαφορά τους είναι ότι στη μεν βασιλευόμενη ο αρχηγός του κράτους είναι κληρονομικός, στη δε προεδρευόμενη είναι αιρετός. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για παράδειγμα αντιπροσωπευτικής και φιλελεύθερης δημοκρατίας.

Η Ινδία, κατά τη διάρκεια της ιστορίας υπήρξε κοιτίδα και σταυροδρόμι πολλών σημαντικών πολιτισμών και θρησκειών. Κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα σταδιακά υποτάχθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το 1947 απέκτησε την ανεξαρτησία της μετά από γενικευμένο αγώνα αυτοδιάθεσης που χαρακτηρίστηκε από μη βίαιες αντιδράσεις.

Πώς όμως βρέθηκαν εκεί;

Αυτό αναλάβαμε να σας αποκαλύψουμε εμείς, οι μαθητές της Στ2 με τη μορφή διαλόγων.
Διαβάζοντας τους, θα ανακαλύψετε και πολλά περισσότερα.
  • Ήρα: Πού πάμε;
  • Κλειώ: Τι θα έλεγες για τα Ιμαλάια;
  • Ήρα: Πολύ ωραία αλλά πώς;
  • Κλειώ: Δεν το είχα σκεφτεί αλλά κάτι θα βρεθεί.
  • Ήρα: Κλειώ , μην τρομάξεις αλλά πίσω μας είναι ένας άνθρωπος. Μπορεί να μας περάσει για σκουπίδια. Δε θέλω να με ξαναπετάξουν.
  • Κλειώ: Πάμε να κρυφτούμε μέσα εδώ!
Μετά από λίγη ώρα...
  • Κλειώ: Αναγνωρίζεις τον ήχο που ακούμε; Μοιάζει με σειρήνα.
  • Ήρα : Μάλλον θα είναι ένα απορριματοφόρο. Το ξαναείχα ακούσει στην 
    Μπο
    Ιαπωνία.Τώρα είναι πολύ αργά και δεν μπορούμε να βγούμε.
  • Κλειώ: Μα πού μας πάει;
  • Ήρα: Δεν ξέρω.
  • Κλειώ: Νομίζω πως σταματήσαμε. Πάμε........
  • Ήρα: Επιτέλους βγήκαμε . Αναγνωρίζεις αυτό το μέρος;
  • Κλειώ: Όχι αλλά πίσω από μια πέτρα βλέπω κάποιον σαν και εμάς να μας κοιτάζει.'Ενα ανθρωπο-καπάκι δηλαδή.
  • Ήρα: Ας πλησιάσουμε!
  • Μπο: Γεια σας. Πώς σας λένε;
  • Ήρα: Εγώ είμαι η Ήρα και αυτή είναι η φίλη μου η Κλειώ. Είμαι από την Φουκουσίμα και η Κλειώ βρέθηκε στο νοσοκομείο που βρισκόμουν και εγώ τότε. Έχεις ακούσει για τον φονικό σεισμό που έγινε εκεί;
  • Μπο: Ναι το είχα ακούσει. Εμένα με λένε Μπο.Θέλετε να έχετε ένα αγόρι στην παρέα σας;
  • Κλειώ: Ευχαρίστηση μας!
  • Μπο: Το ονομά μου σημαίνει στα γαλλικά όμορφος όπως είμαι εγώ χα,χα! Πλάκα κάνω. Κατά τη γνώμη μου δεν είμαι και τόσο όμορφος... όσο εσείς τουλάχιστον.
  • Κλειώ: Σε ευχαριστούμε για το κομπλιμέντο.Πές μας και άλλα πράγματα για σένα. Πώς θα περιέγραφες το χαρακτήρα σου;
  • Μπο: Πιστεύω πως όλα τα πράγματα στη ζωή είναι όμορφα! Όμως οι άνθρωποι με την αρνητική τους ενέργεια δεν μπορούν να δουν τη θετική πλευρά των πραγμάτων. Η ζωή είναι ένας αγώνας γεμάτος εκπλήξεις. Γι΄αυτό θέλω να μεταφέρω ένα αισιόδοξο μήνυμα ταξιδεύοντας σε διάφορες χώρες.
Η Ήρα και Κλειώ μετά από αυτά που άκουσαν από τον Μπο, έμειναν έκπληκτες και διαπίστωσαν ότι έχουν τον ίδιο σκοπό. Έτσι απέκτησαν έναν ακόμη φίλο και συνταξιδιώτη.

Σκάκι

Το σκάκι είναι επιτραπέζιο παιχνίδι και ιδιαίτερα πνευματικό άθλημα για δύο παίκτες. Παίζεται σε τετράγωνο διάγραμμα, που λέγεται σκακιέρα, στην οποία οι παίκτες, καθισμένοι αντικριστά, μετακινούν, ο ένας τους 16 λευκούς πεσσούς (πιόνια) του παιγνιδιού και ο άλλος τους 16 μαύρους, σε εναλλάξ κινήσεις, μία προς μία, με βάση τους κανονισμούς του παιχνιδιού.

Παλαιότερα το σκάκι το ονόμαζαν «παιγνίδι των Βασιλέων». Αυτό προέρχονταν από το γεγονός ότι αποτελούσε για μακρό χρόνο την κυρίαρχη ψυχαγωγία Βασιλέων, Παπών, Πριγκίπων, και γενικά του ανώτερου κλήρου, αυλικών, ευγενών και πλουσίων τόσο της Δύσης όσο και της Ανατολής. Σήμερα το σκάκι χαρακτηρίζεται «βασιλιάς των παιγνιδιών» ως το δυσκολότερο, επιστημονικότερο και ωραιότερο.



Στην Ευρώπη το είχαν φέρει οι Άραβες στους οποίους το έδωσαν ή οι Πέρσες ή οι Ινδοί. Μια παλιότερη παραλλαγή του που παιζόταν στο Μεσαίωνα ονομαζόταν ζατρίκιον. Παραλλαγές του παιχνιδιού παίζονταν στην αρχαιότητα σε πολλές χώρες και πολλές διεκδικούν την καταγωγή του.(πηγή)

Κι εμείς; Τι μπορούμε να κάνουμε στο περιβαλλοντικό πνεύμα;
Πολλά!!!
Αρχίζουμε εκμεταλλευόμενοι την πίσω όψη του geoboard, 
και...

Χαρτοταινία...
"γωνία", θέλουμε όσο πιο ευθεία
κοψίματα μπορούν να γίνουν


τα "μαύρα" χρωματίστηκαν πρόχειρα
για να ξέρουμε τι θα αφαιρεθεί.
Τα κοψίματα έγιναν. 
Αρχίζει η αφαίρεση των κομματιών...


εδώ θα πέσει το χρώμα....













το χρώμα έπεσε...

τελικό αποτέλεσμα.... αρκετές οι ατέλειες,
αλλά ποιος νοιάζεται στο κάτω κάτω!
και προχωράμε στο στρατό...χρησιμοποιώντας βίδες!


Και θα πρέπει να περάσω ένα πρωί στα χρωματοπωλεία για να βρω αυτά που θέλω;

ΟΧΙ, .... πάμε σε εναλλακτικό υλικό 1...

.... καπάκια από μπουκάλια νερού. 
Εδώ οι βίδες είναι σαφώς λιγότερες και σε αριθμό και σε είδη.


Ναι αλλά πάλι χρειάζονται βίδες!!!
Σωστά..., εναλλακτική λύση 2
καπάκια και καλαμάκια από σουβλάκια!




Και τι θα γίνει αν κάποιος είναι χορτοφάγος και δεν τρώει σουβλάκια;
Ε! φτάνει, το σκάκι που φτιάχνουμε εμείς δεν είναι για χορτοφάγους!!!


επόμενος προβληματισμός...

πρέπει να έχω κι ένα geoboard συνέχεια έτσι ώστε να παίξω σκάκι;

Επίσης σωστός προβληματισμός!

η απάντηση...όχι, χρησιμοποιούμε ένα άχρηστο (για τους επαγγελματίες) κομμάτι τέντας....και...



Κόβουμε ακριβώς στο μέγεθος του geoboard.
Μόνο και μόνο για να μπορούμε να υπερυψώσουμε τη σκακιέρα, αν χρειαστεί.
Αλλιώς είναι λειτουργικότατη και πάνω σε οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια..





και κλείνοντας...
...οι απαραίτητες "αναμνηστικές" φωτογραφίες....






και συνεχίζουμε...


64 τετράγωνα από mdf
(ευχαριστούμε κ. Κώστα)
βάφουμε τα 32 μαύρα

ένα μαύρο, ένα άσπρο και
κολλάμε με ξυλόκολλα
















καθόλου άσχημο, αλλά ο στόχος δεν είναι οι ομορφιές των μεγάλων,
αλλά το αποτέλεσμα των μικρών...για πάμε στο σχολείο...


Χρησιμοποιώντς τα τετράγωνα από mdf
κόβουμε τετράγωνα κομμάτια τέντας..












μάλλον...πιο καλά έτσι...οργανωμένα



και με τους στρατιώτες τι θα γίνει;
Εκτύπωση πλαισίων για να δεσμευτεί
το μέγεθος των πιονιών.
Ζωγραφίστε μέσα στο πλαίσιο τις
φιγούρες που θέλετε.




και αφού οι "στρατιώτες" δημιουργήθηκαν...
ξακρίστηκαν, πλαστικοποιήθηκαν και ξαναξακρίστηκαν...

...στη συνέχεια έπρεπε κάπου να στηριχτούν οι στρατιώτες.... (κάθε στρατιά το ίδιο χρώμα)...διαλέγουμε ...






και... 

με αποτέλεσμα...(δειγματικό)





και παίζουμε!



και το ταξίδι συνεχίζεται...