 |
| Η Ινδία στην υδρόγειο |
Η Ήρα και η Κλειώ έφτασαν στην Ινδία έχοντας στο μυαλό τους τις όμορφες εικόνες που αντίκρισαν. Ήθελαν να μην μείνουν μόνο σε αυτές μιας και είχαν ακούσει για την μεγαλοπρέπεια των Ιμαλαΐων, τα καταπράσινα πυκνά δάση που κατέληγαν σε ειδυλλιακές παραλίες και για την εναλλαγή των τοπίων που η ομορφιά τους ήταν απερίγραπτη.
Η χώρα…Η Ινδία, ή επίσημα... Δημοκρατία της Ινδίας είναι χώρα στη νότια Ασία.
Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως σε πληθυσμό, με 1.210.193.422 κατοίκους, και η έβδομη μεγαλύτερη σε έκταση με 3.287.590.τ.χλμ. Εκτείνεται ανάμεσα στα Ιμαλάια όρη και τον Ινδικό ωκεανό από τον οποίο ορίζεται στα νότια, νοτιοδυτικά και νοτιοανατολικά.(wikipedia)Το πολίτευμα της Ινδίας είναι : Ομοσπονδιακή Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Είναι τύπος κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, όπου η εκλεγμένη από τον λαό κυβέρνηση παίρνει τις πολιτικές αποφάσεις. Αρχηγός του κράτους είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είναι αιρετός και δεν έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες.
Ιστορικά είναι συνέχεια της βασιλευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και της συνταγματικής μοναρχίας, αφού η μόνη διαφορά τους είναι ότι στη μεν βασιλευόμενη ο αρχηγός του κράτους είναι κληρονομικός, στη δε προεδρευόμενη είναι αιρετός. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για παράδειγμα αντιπροσωπευτικής και φιλελεύθερης δημοκρατίας.

Η Ινδία, κατά τη διάρκεια της ιστορίας υπήρξε κοιτίδα και σταυροδρόμι πολλών σημαντικών
πολιτισμών και
θρησκειών. Κατά τη διάρκεια του 18ου αιώνα σταδιακά υποτάχθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ
το 1947 απέκτησε την ανεξαρτησία της μετά από γενικευμένο αγώνα αυτοδιάθεσης που χαρακτηρίστηκε από
μη βίαιες αντιδράσεις.
Πώς όμως βρέθηκαν εκεί;
Αυτό αναλάβαμε να σας αποκαλύψουμε εμείς, οι μαθητές της Στ2 με τη μορφή διαλόγων.
Διαβάζοντας τους, θα ανακαλύψετε και πολλά περισσότερα. - Ήρα: Πού πάμε;
- Κλειώ: Τι θα έλεγες για τα Ιμαλάια;
- Ήρα: Πολύ ωραία αλλά πώς;
- Κλειώ: Δεν το είχα σκεφτεί αλλά κάτι θα βρεθεί.
- Ήρα: Κλειώ , μην τρομάξεις αλλά πίσω μας είναι ένας άνθρωπος. Μπορεί να μας περάσει για σκουπίδια. Δε θέλω να με ξαναπετάξουν.
- Κλειώ: Πάμε να κρυφτούμε μέσα εδώ!
Μετά από λίγη ώρα...Η Ήρα και Κλειώ μετά από αυτά που άκουσαν από τον Μπο, έμειναν έκπληκτες και διαπίστωσαν ότι έχουν τον ίδιο σκοπό. Έτσι απέκτησαν έναν ακόμη φίλο και συνταξιδιώτη.
Σκάκι
Το σκάκι είναι επιτραπέζιο παιχνίδι και ιδιαίτερα πνευματικό άθλημα για δύο παίκτες. Παίζεται σε τετράγωνο διάγραμμα, που λέγεται σκακιέρα, στην οποία οι παίκτες, καθισμένοι αντικριστά, μετακινούν, ο ένας τους 16 λευκούς πεσσούς (πιόνια) του παιγνιδιού και ο άλλος τους 16 μαύρους, σε εναλλάξ κινήσεις, μία προς μία, με βάση τους κανονισμούς του παιχνιδιού.
Παλαιότερα το σκάκι το ονόμαζαν «παιγνίδι των Βασιλέων». Αυτό προέρχονταν από το γεγονός ότι αποτελούσε για μακρό χρόνο την κυρίαρχη ψυχαγωγία Βασιλέων, Παπών, Πριγκίπων, και γενικά του ανώτερου κλήρου, αυλικών, ευγενών και πλουσίων τόσο της Δύσης όσο και της Ανατολής. Σήμερα το σκάκι χαρακτηρίζεται «βασιλιάς των παιγνιδιών» ως το δυσκολότερο, επιστημονικότερο και ωραιότερο.
Στην Ευρώπη το είχαν φέρει οι Άραβες στους οποίους το έδωσαν ή οι Πέρσες ή οι Ινδοί. Μια παλιότερη παραλλαγή του που παιζόταν στο Μεσαίωνα ονομαζόταν ζατρίκιον. Παραλλαγές του παιχνιδιού παίζονταν στην αρχαιότητα σε πολλές χώρες και πολλές διεκδικούν την καταγωγή του.(πηγή) Κι εμείς; Τι μπορούμε να κάνουμε στο περιβαλλοντικό πνεύμα;
Πολλά!!!
Αρχίζουμε εκμεταλλευόμενοι την πίσω όψη του geoboard,
και...
 |
| Χαρτοταινία... |
 |
"γωνία", θέλουμε όσο πιο ευθεία κοψίματα μπορούν να γίνουν |
 |
τα "μαύρα" χρωματίστηκαν πρόχειρα για να ξέρουμε τι θα αφαιρεθεί. Τα κοψίματα έγιναν. |
 |
| Αρχίζει η αφαίρεση των κομματιών... |
 |
| εδώ θα πέσει το χρώμα.... |
 |
| το χρώμα έπεσε... |
 |
τελικό αποτέλεσμα.... αρκετές οι ατέλειες, αλλά ποιος νοιάζεται στο κάτω κάτω! |
και προχωράμε στο στρατό..
.χρησιμοποιώντας βίδες!
Και θα πρέπει να περάσω ένα πρωί στα χρωματοπωλεία για να βρω αυτά που θέλω;
ΟΧΙ, .... πάμε σε εναλλακτικό υλικό 1...
.... καπάκια από μπουκάλια νερού.
Εδώ οι βίδες είναι σαφώς λιγότερες και σε αριθμό και σε είδη.
Ναι αλλά πάλι χρειάζονται βίδες!!!
Σωστά..., εναλλακτική λύση 2
καπάκια και καλαμάκια από σουβλάκια!

Και τι θα γίνει αν κάποιος είναι χορτοφάγος και δεν τρώει σουβλάκια;
Ε! φτάνει, το σκάκι που φτιάχνουμε εμείς δεν είναι για χορτοφάγους!!!
επόμενος προβληματισμός...
πρέπει να έχω κι ένα geoboard συνέχεια έτσι ώστε να παίξω σκάκι;
Επίσης σωστός προβληματισμός!
η απάντηση...όχι, χρησιμοποιούμε ένα άχρηστο (για τους επαγγελματίες) κομμάτι τέντας....και...
 |
Κόβουμε ακριβώς στο μέγεθος του geoboard. Μόνο και μόνο για να μπορούμε να υπερυψώσουμε τη σκακιέρα, αν χρειαστεί. Αλλιώς είναι λειτουργικότατη και πάνω σε οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια.. |

και κλείνοντας...
...οι απαραίτητες "αναμνηστικές" φωτογραφίες....


και συνεχίζουμε...
 |
64 τετράγωνα από mdf (ευχαριστούμε κ. Κώστα) |
 |
| βάφουμε τα 32 μαύρα |
 |
ένα μαύρο, ένα άσπρο και κολλάμε με ξυλόκολλα |



 |
καθόλου άσχημο, αλλά ο στόχος δεν είναι οι ομορφιές των μεγάλων, αλλά το αποτέλεσμα των μικρών...για πάμε στο σχολείο... |
 |
Χρησιμοποιώντς τα τετράγωνα από mdf κόβουμε τετράγωνα κομμάτια τέντας.. |


μάλλον...πιο καλά έτσι...οργανωμένα
και με τους στρατιώτες τι θα γίνει;
 |
Εκτύπωση πλαισίων για να δεσμευτεί το μέγεθος των πιονιών. |
 |
Ζωγραφίστε μέσα στο πλαίσιο τις φιγούρες που θέλετε. |

και αφού οι "στρατιώτες" δημιουργήθηκαν...
ξακρίστηκαν, πλαστικοποιήθηκαν και ξαναξακρίστηκαν...

...στη συνέχεια έπρεπε κάπου να στηριχτούν οι στρατιώτες.... (κάθε στρατιά το ίδιο χρώμα)...διαλέγουμε ...


και...
με αποτέλεσμα...(δειγματικό)
και το ταξίδι συνεχίζεται...