Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φώτης Δαμόπουλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φώτης Δαμόπουλος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Ε τάξη - 2015 Επέτειος Πολυτεχνείoυ

Τα ιδανικά της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας, της ειρήνης, της αγάπης για τη ζωή και τον άνθρωπο, παραμένουν ζωντανά και θα παραμένουν επίκαιρα και αναλλοίωτα, όσα χρόνια και αν περάσουν. 



Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου...

Όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε, έχει καθιερωθεί παγκοσμίως η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου να είναι αφιερωμένη στις μαμάδες μας.
Για αυτό το λόγο και εμείς για να τις ευχαριστήσουμε για όλα όσα μας έχουν προσφέρει και να τους χαρίσουμε κάτι φτιαγμένο από καρδιάς επιλέξαμε να κατασκευάσουμε ένα βάζο που να μοιάζει με μπουκέτο.

Χρειαζόμαστε:

1. Ένα χάρτινο πιάτο κατά προτίμηση χρωματιστό.

2.Ένα πλαστικό ποτηράκι και αυτό χρωματιστό πράσινο.

3. Συνδετήρες (τουλάχιστον 6).

4. Χρωματιστά χαρτόνια .

Η διαδικασία είναι απλή ,εύκολη και καθόλου δαπανηρή.Αρκεί να δει κάποιος τις φωτογραφίες για να καταλάβει κανείς το πως φτιάχνεται.Πίσω από κάθε πέταλο θα στείλουμε και τις δικές μας μοναδικές ευχούλες.


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Ε τάξη - Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;

Τη Δευτέρα 2/3/15 σχεδιάσαμε και ολοκληρώσαμε μια στατιστική έρευνα, για τα ταξίδια στο χρόνο.



Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;
  • Στην εποχή των δεινοσαύρων;
  • Στην Αρχαία Ελλάδα;
  • Στο Βυζάντιο;
  • Στην ελληνική επανάσταση του 1821
  • Στο μέλλον;



Ακριβώς έτσι, με αυτή την ερώτηση, ξεκίνησε το ερωτηματολόγιο που μοίρασαν οι μαθητές της Ε τάξης στους συμμαθητές τους των Γ, Δ, Ε και Στ τάξεων στου σχολείου μας. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με αφορμή την άσκηση 1, της σελ.66 του βιβλίου της Γλώσσας της Ε τάξης. 

Στόχος:

Οι μαθητές να πάρουν μια γεύση από τη διεξαγωγή μιας έρευνας, από τη συλλογή και επεξεργασία της πληροφορίας και τέλος την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. 





Το ερωτηματολόγιο λοιπόν ήταν αυτό:...

Ερωτηματολόγιο



Τάξη: ______________
Φύλλο:    Α             Κ

  1. Πού θα ήθελε σαν ταξιδέψεις;

  • · Στην εποχή των δεινοσαύρων
  • · Στην Αρχαία Ελλάδα
  • · Στο Βυζάντιο
  • · Στην ελληνική επανάσταση του 1821
  • · Στο μέλλον 
2. Ποιον ή ποιους θα ήθελε σαν συναντήσεις;
3. Γιατί επέλεξες αυτόν τον προορισμό;
4. Ποια τοποθεσία αυτής της εποχής θα ήθελες να επισκεφτείς;
5. Τι θα ρωτούσες τους κατοίκους ;
6. Θα ήθελες να ταξιδέψεις μόνος ή με παρέα;
7. Θα ήθελες να μείνεις για πάντα;
8. Θα άλλαζες κάτι αν μπορούσες;
9. Σου αρέσουν τα ταξίδια στο χρόνο;
10.Από πού έμαθες πληροφορίες για την εποχή αυτή;
  • Σχολείο
  • Τηλεόραση
  • Λογοτεχνικά βιβλία
  • Παραμύθια
  • Διαδίκτυο

Τα δεδομένα / οι πληροφορίες:

 Α. Οι επιθυμίες
Η Γ τάξη έχει 14 μαθητές. 7 αγόρια και 7 κορίτσια
  • Οι περισσότεροι από αυτούς τους μαθητές δήλωσαν πως θα ήθελαν να ταξιδέψουν στην εποχή των δεινοσαύρων. 
  • Λιγότεροι μαθητές θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τα τεκταινόμενα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. 
  • Στο μέλλον δεν δήλωσε κανένας μαθητής επιθυμία να βρεθεί. 
  • Κανένας επίσης και στη Βυζαντινή περίοδο και 
  • 4 δήλωσαν ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα.
Β. Οι πηγές
Οι περισσότεροι μαθητές για την Αρχαία Ελλάδα μέσα στο σχολείο, λιγότερα από την τηλεόραση, από λογοτεχνικά βιβλία, κανένα από το Διαδίκτυο και 4 από παραμύθια.


Η Δ τάξη έχει 7 αγόρια και 9 κορίτσια. Οι περισσότεροι μαθητές θα ήθελαν να πάνε στην Αρχαία Ελλάδα, λιγότεροι στην εποχή των δεινοσαύρων και στο Βυζάντιο καθώς και στο 1821 και 5 στο μέλλον. Οι περισσότεροι μαθητές έμαθαν για τις εποχές αυτές από το σχολείο, λιγότεροι από την τηλεόραση και τα παραμύθια, 2 από λογοτεχνικά βιβλία και άλλοι 2 από το διαδίκτυο.

Η Ε1 τάξη έχει 5 αγόρια και 12 κορίτσια. Τα πιο πολλά παιδιά θα ήθελαν να ταξιδέψουν στο Βυζάντιο, πιο λίγα στο 1821, 2 στην εποχή των Δεινοσαύρων, άλλα 2 στην Αρχαία Ελλάδα και 5 στο μέλλον. 
Η ίδια πρακτική εφαρμόστηκε και για τις υπόλοιπες τάξεις. Για τη λειτουργικότητα της ανάγνωσης δεν παρατίθενται τα υπόλοιπα στοιχεία. Θα παρουσιαστούν όμως... κάτω κάτω ...με τα geoboard.

Αυτά ως προς τη διαδικασία. Σίγουρα δε λάβαμε υπόψη τις όλες παραμέτρους που απαιτούνται για μια έρευνα. Στόχος άλλωστε δεν ήταν τα "ασφαλή" αποτελέσματα, αλλά η διαδικασία. Το πώς γίνεται μια έρευνα. Μαθαίνουμε...

Παρουσιάζοντας...
Τα δύο τμήματα της Ε τάξης μπήκαν σε μια αίθουσα. Χωρίστηκαν σε ομάδες. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος βλέπετε. Κάθε ομάδα είχε ένα geoboard. 
Πρώτα γράφτηκαν χαρτάκια με το τι εκφράζει- παρουσιάζει - εικονοποιεί, το ραβδόγραμμα. Τα ραβδογράμματα θα σχηματίζονταν με λαστιχάκια γραφείου. Απλή και αποτελεσματική μέθοδος!















τελικό αποτέλεσμα...
Η εικονοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας







Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Κατά του καπνίσματος


Είναι γνωστές οι βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τόσο για τους καπνιστές όσο και για όσους βρίσκονται κοντά τους, όταν καπνίζουν. Αυτές οι συνέπειες καταγράφονται άλλωστε από πάμπολλες σχετικές, επιστημονικές έρευνες.


Επίσης γνωστό είναι πως η ενημέρωση και η πρόληψη είναι οι καλύτερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες.


Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, την Τρίτη στις 3 Μαρτίου, υποδεχτήκαμε τις Επισκέπτριες Υγείας από το Νοσοκομείο της Νίκαιας, οι οποίες χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, μα ενημέρωσαν, μας προβλημάτισαν και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα αποτρέψουν το ξεκίνημα μιας "κακής" συνήθειας, αυτής του καπνίσματος. 

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Ε - Στ τάξεις - Φιλαναγνωσία

Διαβάζουμε βιβλία. Όμορφα βιβλία με ενδιαφέροντα, συναρπαστικά θέματα. Περνάμε όμορφα, ταξιδεύουμε, ονειρευόμαστε...

Ποιος όμως τα γράφει; Πώς είναι ένας άνθρωπος που γράφει βιβλία; Ένας συγγραφέας!


Πώς είναι αυτοί οι άνθρωποι που με τη δύναμη του μολυβιού τους δημιουργούν από το μηδέν και κατασκευάζουν ένα όχημα, που ταξιδεύει το νου;



Θέλοντα ςν αγνωρίσουμε από κοντά έναν τέτοιο "κατασκευαστή". Καλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μας την κ. Έρρικα Αθανασίου.

Μάθαμε από πρώτο χέρι, πως από μια ιδέα γράφεται μια ιστορία.

Μάθαμε πως επιλέγονται οι ήρωες και πως υποστηρίζονται σ ' όλη τη δομή - πλοκή του διηγήματος.

Με τη βοήθεια της κ. Αθανασίου ακολουθήσαμε τα βήματα συγγραφής ενός βιβλίου.

Ενημερωθήκαμε για τις υποστηρικτικές δομές ενός βιβλίου. Για τους εκδότες, τους διορθωτές, τους τυπογράφους, τους βιβλιοδέτες και όλους αυτούς που εργάζονται μέχρι να φτάσει ένα βιβλίο στα χέρια μας.

Συνοψίζοντας. Συνειδητοποιήσαμε πως η γέννηση ενός βιβλίου είναι ακόμα ένα ταξίδι! Βέβαια είναι επίγειο και δε συγκρίνεται με αυτό  που νιώθει κανείς "πετώντας"  με ένα βιβλίο.














Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Ε- Στ τάξεις - Το μυστήριο της ζωής

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

«Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η πρώτη μιας τριλογίας παραστάσεων αφιερωμένων στις διάφορες πτυχές του προαιώνιου ερωτήματος του ανθρώπου για το αν είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν. «Το Μυστήριο της Ζωής» πραγματεύεται την εμφάνιση της ζωής στη Γη και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου οδηγώντας στην εντυπωσιακή ποικιλομορφία όλων των ειδών ζωής του πλανήτη μας. Η παράσταση ξεκινάει με μία παρουσίαση της γέννησης του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, και συνεχίζει περιγράφοντας τους δομικούς λίθους της ζωής, ορισμένες από τις βασικές θεωρίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με την απαρχή και τα πρώτα βήματα της ζωής, τις περίφημες θεωρίες του Δαρβίνου για την Εξέλιξη, καθώς και τη σημασία που έχει η μελέτη των απολιθωμάτων στην αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίον εξελίχθηκε η ζωή στο διάβα των γεωλογικών αιώνων.




Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Ε τάξη - Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Δήμου μας

Η παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας μιας βιβλιοθήκης, δε θα μπορούσε να γίνει πιο αποτελεσματικά, παρά από την ίδια τη βιβλιοθηκάριο που εργάζεται σ' αυτήν.
Με τη σκέψη αυτή λοιπόν, επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και η επίσκεψη έγινε πραγματικότητα.
Στόχοι μας :

  • Η γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών μας με το βιβλίο, 
  • η μελέτη και η αναζήτηση της γνώσης,
  • καθώς και η καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και το διάβασμα. 
Προηγήθηκε της επίσκεψής μας η διανομή ενημερωτικών εντύπων για τον "Κανονισμό λειτουργίας- Όροι χρήσης - Δανεισμού" των βιβλίων. 
Στη διάρκεια της επίσκεψής μας είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με τη μέθοδο Braille, όπου μια υπάλληλος της βιβλιοθήκης με προβλήματα όρασης μας διάβασε ένα απόσπασματου βιβλίου "Ο μάγκας" της Π. Δέλτα. 

 

 

 

 


 




























Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Ε τάξη - Πολυτεχνείο 2014


Έφτασε η επέτειος της εξέγερσης των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, το Νοέμβριο του 1973. 


Ως Ε τάξη, είμαστε οι μαθητές που αναλαμβάνουμε τον εορτασμό αυτής της επετείου στο σχολείο μας. 
Έτσι λοιπόν φέτος σκεφτήκαμε πως πέρα από το να "ζήσουμε" το γεγονός, μέσα από τη θεατρική παράσταση, ίσως να καταφέρναμε να αναβιώσουμε ιστορικά, μέσα από
την Αισθητική Αγωγή, το κτίριο του Πολυτεχνείου και την ιστορική στιγμή που το έκανε ιστορικό κτίριο, έξω από την προσφορά του στην παιδεία. 


Γι αυτή λοιπόν την προσπάθεια χρειαστήκαμε:


  • Χρησιμοποιημένα καλαμάκια από σουβλάκια, τα οποία φέραμε από τα σπίτια μας. Έτσι ανακυκλώσαμε αναζητώντας υλικα!!!
  • Αφρώδες υλικό από συσκευασία ηλεκτρικού μηχανήματος
  • Χαρτί Α4
  • Κουτιά από μπισκότα
  • Τέμπερες
  • Ξύλινη βάση από συσκευασία πλυντηρίου...


Συνεργαστήκαμε μέσα από τη δημιουργία 5 ομάδων, Κάναμε καταμερισμό των εργασιών σε συνεργασία με τους δασκάλους μας. Τα στάδια της κατασκευής δε χρειάζεται να περιγραφούν με λεπτομέρειες, αφού "Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις".
Αυτό που μας έκανε να παραξενευτούμε ήταν το ότι μας είπαν οι δάσκαλοί μας να κάνουμε μερικά Μαθηματικά πριν ξεκινήσει η κατασκευή!!! Έπρεπε να αποφασίσουμε πόσα καλαμάκια - κάγκελα θα χρειαστούμε, μετρώντας την περιφέρεια της "μάντρας" του Πολυτεχνείου και να διαιρέσουμε με το το 2 αφού κάθε "κάγκελο" απέχει 2 εκατοστά από το άλλο!