Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στ τάξη 2014-2015. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στ τάξη 2014-2015. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

"Ταξιδεύοντας" 2 - Γιατί project και τι σκοπεύουμε να κάνουμε;

1. Οι μαθητές χρησιμοποιούν ευρεία γκάμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων

2. Απαιτούνται ανώτερες μορφές μάθησης και νοητικές δεξιότητες,

για παράδειγμα...
Δημιουργικότητα
Πλάγια σκέψη

Ανάλυση
Σύνθεση



Αξιολόγηση

Αυτοπειθαρχία










Σημαντικά πλεονεκτήματα

Οι μαθητές:
  • Τονίζουν τη σημασία που έχει η διαδικασία της μάθησης και όχι το αποτέλεσμα
  • Μαθαίνουν να θέτουν στόχους
  • Στηρίζονται στην ομαδική εργασία και στη συνεργασία

Δηλαδή, τι σκοπεύουμε να κάνουμε;


  1. Επιλογή του θέματος
  2. Συγκεκριμενοποίηση των στόχων
  3. Συνεργατικός σχεδιασμός
  4. Αναζήτηση πηγών
  5. Εκτέλεση
  6. Παρουσίαση του τελικού προϊόντος
  7. Αξιολόγηση

Διαδικασία μάθησης


  • Η όλη εργασία των μαθητών κατευθύνεται από εσωτερικά κίνητρα μάθησης.
  • Οργανώνονται γύρω από ένα κεντρικό ερώτημα ή πρόβλημα, το οποίο βοηθάει να οργανωθούν και να τεθούν σε ενέργεια οι δραστηριότητες της τάξης.
  • Καταλήγουν σε ένα συγκεκριμένο “προϊόν” ή ένα “ερευνητικό” αποτέλεσμα, το οποίο αποτελεί κατά κάποιον τρόπο την απάντηση ή την λύση στο αρχικό κεντρικό ερώτημα ή πρόβλημα.

Είδη προβλημάτων που οι μαθητές καλούνται, να διαχειριστούν

Σαφώς διατυπωμένα, δίνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ως προς αρχή – τέλος και επιτρεπόμενους χειρισμούς.


Ασαφώς διατυπωμένα (ή ανοιχτά), δε δίνονται επαρκείς πληροφορίες για τη φύση του προβλήματος καθώς και για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα επιδέχεται πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις, συχνά αντιφατικές μεταξύ τους. Συνήθως η λύση δεν είναι μία και ενδεχομένως να μην μπορεί να υπάρξει και λύση.

Και σε τελική ανάλυση….

Πέρα από τη μεταφορά των επιστημονικών στόχων και την καταγραφή της πολυπλοκότητας των διαδικασιών που στοχεύουν στον νοηματικό καταμερισμό για την απλοποίηση του προβληματισμού,………….. έτσι ώστε να γίνει κατανοητός και διαχειρίσιμος από τους μαθητές….!!!!

Στόχος μας είναι ένας:


Σεβασμός σε ό,τι επηρεάζει τον κόσμο που ζούμε, ενεργοποίηση κάθε κυττάρου που μπορεί να προσφέρει θετικά, με ταυτόχρονη βαθιά νοηματοδότηση κάθε χρονοδιαστήματος…



… της δικής μας ζωής, της ζωής του άλλου, της ζωής των άλλων, της ζωής ΟΛΩΝ…

και κλείνοντας τα «γιατί»….


Θα χρησιμοποιήσουμε ένα τμήμα από το δοκίμιο «Η μέθοδος του άρα», του Οδυσσέα Ελύτη (1976).



«Επειδή -να το πούμε κι αυτό- ελευθερία δεν είναι να κινείσαι ανεμπόδιστα στο πεδίο που σου έχει δοθεί. Να διευρύνεις αυτό το πεδίο, και δη κατά τη διάσταση της αναλογίας των αισθήσεων, αυτό είναι. Διαθέτοντας καινούριες μονάδες για τη μέτρηση του κόσμου. Τότε μόνον προχωρείς ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις, που σημαίνει: αναπτύσσεις ένα πρίσμα διάφανο, ικανό να σε κάνει να βλέπεις όπως ακούς, ή ν’ ακούς όπως βλέπεις, και ούτω καθεξής, όπως μόνον η ψυχή γίνεται να το επιτρέψει. – 



Ένα ρυάκι δεν είναι απλώς λίγο νερό που κατρακυλάει τον κατήφορο. Είναι η λαλούσα κι εύχαρις υποδήλωση της παιδικής ηλικίας των πραγμάτων. Λίγη ξερή, τριμμένη στα δάχτυλά σου, μέντα σε πάει ολόισια στη σκέψη των Ιώνων. Τα χάδια σου είναι η μετάθεση μιας απαλής μουσικής, με όλα τα andante και τα allegro της, πάνω στην επιδερμίδα. Κι εκείνο το φυτό αντικρύ σου, που διαιρεί άνισα πλην σωστά τον χώρο, είναι η αόρατη γεωμετρία που διέπει στο βάθος ολάκερη την οικουμένη. Να, αυτή είναι μια ελευθερία πραγματική, που έχει τη δύναμη τη γενική ν’ αναστέλλει όλες τις επιμέρους αναστολές σου και να σε κάνει, κάθε φορά που τρως μια συναγρίδα ψητή, να τρως κι από λίγο Αιγαίο, με αντίς λεμόνι δυο τρεις οξείς στίχους του Αρχίλοχου. Υπερβολές; Δε νομίζω. Μάλλον ακριβολογίες. Ιδέστε πώς μια συκιά μαλώνει τον άνεμο με τα ροζιάρικα κλαδιά της• ακούστε, την ώρα που βραδιάζει, τα γαβγίσματα των σκύλων, πώς σχηματίζουν έναν ορίζοντα πέρα εκεί στην ακροποταμιά, και θα καταλάβετε. Κι αν δεν καταλαβαίνετε, τότε ρεμβάσετε. Μείνετε πολλή ώρα, μέχρις απελπισίας, μόνος, και ρεμβάσετε. Αλλά προσοχή: όχι καθόλου αναμασώντας τα αισθήματά σας• απλώς ανατοποθετώντας τα πράγματα γύρω σας.»

γι αυτά!

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Κατά του καπνίσματος


Είναι γνωστές οι βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τόσο για τους καπνιστές όσο και για όσους βρίσκονται κοντά τους, όταν καπνίζουν. Αυτές οι συνέπειες καταγράφονται άλλωστε από πάμπολλες σχετικές, επιστημονικές έρευνες.


Επίσης γνωστό είναι πως η ενημέρωση και η πρόληψη είναι οι καλύτερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες.


Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, την Τρίτη στις 3 Μαρτίου, υποδεχτήκαμε τις Επισκέπτριες Υγείας από το Νοσοκομείο της Νίκαιας, οι οποίες χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, μα ενημέρωσαν, μας προβλημάτισαν και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα αποτρέψουν το ξεκίνημα μιας "κακής" συνήθειας, αυτής του καπνίσματος. 

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Στ τάξη - Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;





Το Πρόγραμμα είχε ως στόχο να οδηγήσει τους μαθητές να βιώσουν άμεσα τη Διαφορετικότητα και στη συνέχεια, να αναγνωρίσουν τις ταυτοτικές, αξιακές και συναισθηματικές παραμέτρους της και να προβληματιστούν γύρω από αυτές.


Η επίσκεψη ξεκίνησε με ένα μικρό τέχνασμα που οδήγησε τρεις από τους μαθητές της ομάδας σε διαφορετική θέση από τους υπόλοιπους και κλήθηκαν όλοι να σκεφτούν και να συζητήσουν με επιχειρήματα κατά πόσο αυτό που συνέβη ήταν ένα απλό λάθος, κάτι τυχαίο, προέκυψε από ανάγκη ή οφείλεται σε δόλο.

Στη συνέχεια διερευνήθηκε από όλη την ομάδα πώς αισθάνεται κάποιος/α απέναντι στο λάθος, στο τυχαίο, την ανάγκη  και το δόλοΜε βάση τους τέσσερις αυτούς άξονες ξεδιπλώθηκε και αναλύθηκε μια βεντάλια συναισθημάτων: θυμός, φόβος, απογοήτευση, ενοχή, αισιοδοξία, αλληλεγγύη, αδικία, διεκδίκηση.
Αναλύθηκε η προέλευση των συναισθημάτων και φτιάχτηκε ένας χάρτης συναισθημάτων. Περάσαμε στη διαχείρισή τους και στις διαφορετικές αντιδράσεις: αδυναμία, απογοήτευση, βία, θυμός, μοιρολατρία, αισιοδοξία, κλπ. Συζητήθηκαν πιθανές λύσεις και επικεντρωθήκαμε στις λύσεις  που είναι πιο επωφελείς και παραγωγικές.
Για να αντιληφθούν οι μαθητές τι συμβαίνει και πώς αντιμετωπίζονται προβλήματα σαν αυτά του μικρόκοσμού μας στο μεγαλύτερο κάδρο, μοιράστηκαν αποκόμματα από εφημερίδες και σχολιάστηκαν προβλήματα και λύσεις όπως παρουσιάζονται στον Τύπο. Φαντάστηκαν τον εαυτό τους στη θέση άλλων παιδιών που έγιναν είδηση. Μπαίνοντας στη θέση τους, έγραψαν μικρές αγγελίες ζητώντας βοήθεια και περιέγραψαν πώς φαντάζονται τον  άνθρωπο  που θα μπορούσε να βοηθήσει.
Στο τέλος,  κάθε μαθητής συμπλήρωσε την πολιτισμική του ταυτότητα που περιλαμβάνει στοιχεία για το ποιος/α είναι, πώς θεωρεί ότι τον/την βλέπουν οι άλλοι, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του, σε τι μοιάζει και σε τι διαφέρει από τους άλλους, όσα θεωρεί θετικά και όσα πιστεύει αρνητικά στοιχεία της ταυτότητας του.
Καταλήξαμε υπογραμμίζοντας ότι:
Η ΤΑΥTOΤΗΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΒΑΘΜΟ
ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ
ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΟΣΜΟ












Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Ε - Στ τάξεις - Φιλαναγνωσία

Διαβάζουμε βιβλία. Όμορφα βιβλία με ενδιαφέροντα, συναρπαστικά θέματα. Περνάμε όμορφα, ταξιδεύουμε, ονειρευόμαστε...

Ποιος όμως τα γράφει; Πώς είναι ένας άνθρωπος που γράφει βιβλία; Ένας συγγραφέας!


Πώς είναι αυτοί οι άνθρωποι που με τη δύναμη του μολυβιού τους δημιουργούν από το μηδέν και κατασκευάζουν ένα όχημα, που ταξιδεύει το νου;



Θέλοντα ςν αγνωρίσουμε από κοντά έναν τέτοιο "κατασκευαστή". Καλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μας την κ. Έρρικα Αθανασίου.

Μάθαμε από πρώτο χέρι, πως από μια ιδέα γράφεται μια ιστορία.

Μάθαμε πως επιλέγονται οι ήρωες και πως υποστηρίζονται σ ' όλη τη δομή - πλοκή του διηγήματος.

Με τη βοήθεια της κ. Αθανασίου ακολουθήσαμε τα βήματα συγγραφής ενός βιβλίου.

Ενημερωθήκαμε για τις υποστηρικτικές δομές ενός βιβλίου. Για τους εκδότες, τους διορθωτές, τους τυπογράφους, τους βιβλιοδέτες και όλους αυτούς που εργάζονται μέχρι να φτάσει ένα βιβλίο στα χέρια μας.

Συνοψίζοντας. Συνειδητοποιήσαμε πως η γέννηση ενός βιβλίου είναι ακόμα ένα ταξίδι! Βέβαια είναι επίγειο και δε συγκρίνεται με αυτό  που νιώθει κανείς "πετώντας"  με ένα βιβλίο.














Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Ε- Στ τάξεις - Το μυστήριο της ζωής

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

«Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η πρώτη μιας τριλογίας παραστάσεων αφιερωμένων στις διάφορες πτυχές του προαιώνιου ερωτήματος του ανθρώπου για το αν είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν. «Το Μυστήριο της Ζωής» πραγματεύεται την εμφάνιση της ζωής στη Γη και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου οδηγώντας στην εντυπωσιακή ποικιλομορφία όλων των ειδών ζωής του πλανήτη μας. Η παράσταση ξεκινάει με μία παρουσίαση της γέννησης του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, και συνεχίζει περιγράφοντας τους δομικούς λίθους της ζωής, ορισμένες από τις βασικές θεωρίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με την απαρχή και τα πρώτα βήματα της ζωής, τις περίφημες θεωρίες του Δαρβίνου για την Εξέλιξη, καθώς και τη σημασία που έχει η μελέτη των απολιθωμάτων στην αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίον εξελίχθηκε η ζωή στο διάβα των γεωλογικών αιώνων.




Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Στ - Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Ήρθαν τα Χριστούγεννα!
Στην αίθουσά μας ήρθε ένα οικολογικό χειροποίητο δέντρο. Το δέντρο κατασκευάστηκε από τους μαθητές της Δ σε συνεργασία με τους γονείς τους!!!
Τι στολίδια θα του βάλουμε;
Χειροποίητα φυσικά!
Σκεφτήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε μικρούς σκιερ. 
Τα υλικά μας:
  • Στρογγυλά κομμάτια τεντόπανου για το κεφάλι.
  • Ανοιχτά κουκουνάρια για το σώμα
  • Γλωσσοπίεστρα για πέδιλα του σκι
  • Χρωματιστά σύρματα για τα χέρια
  • Ξυλάκια για σουβλάκια
  • θερμόκολλα

και καλή διάθεση... 
πριν τις κατασκευές...με τα συμβατικά στολίδια....










Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Στ - Υγιεινή διατροφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και στην ενότητα "Διατροφή", οι μαθητές ασχολήθηκαν με το τι πρέπει να τρώνε για να τρέφονται υγιεινά. Οι κατάλληλες τροφές δίνουν τη μέγιστη δυνατή ενέργεια, και η απαίτηση για ενέργεια ξεκινάει από το πρωί!
Κάναμε λοιπόν πράξη την έρευνα και φέραμε από τα σπίτια μας τα πρωινά μας!
Η επιλογή έγινε από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς τους. 
και... 

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

project: Όλα είναι ήχος 6 - Άρχισαν τα όργανα!!!

Με τη Στ τάξη θυμηθήκαμε το "Μη με ρωτάς" (μουσική: Μάνος Λοϊζος, στίχοι Λευτέρης
Παπαδόπουλος), συνοδεύοντά το με τα μουσικά οργανάκια, από τα οποία κάποια κατασκευάσαμε στο σχολείο. 
Η "ενορχήστρωση" έγινε μαζί με τους μαθητές και οι ιδέες τους ήταν πολλές...
Όσο για τα ρυθμικά σχήματα...οι μαθητές που έπαιζαν τυμπανάκια, drums, ντέφι.... συννενοήθηκαν μεταξύ τους, χωρίς τη βοήθεια ενηλίκου. 


Απολαύστε τους!!!


σχετικά:

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Προς τους μαθητές της Στ... οδηγίες για το αεροπλάνο

  • δύο πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού κομμένα έτσι ώστε να ενωθούν και να έχουμε στόμια και μπρος και πίσω,
  • τρία καπάκια αναψυκτικού (ρόδες και έλικας),
  • δύο καλαμάκια από σουβλάκια για άξονες στους τροχούς,
  • τέτραπακ (αυτό το αδιάβροχο χαρτόνι) από σοκολατούχο γάλα για την ουρά και τα πτερύγιά της,
  • μακετόχαρτο για τα φτερά, γινόταν και με τέτραπακ από χυμό,
  • κουταλάκια παγωτού, από το περίπτερο, για τα πτερύγια του έλικα,
  • δεν έχει καμιά κόλληση εκτός από την ταινία για να ενωθούν τα μπουκάλια (αν αυτό θεωρείται κόλληση)

κόστος….τίποτα
εργαλεία


  • ένα τρυπάνι μπαταρίας για να γίνουν οι τρύπες των αξόνων των τροχών, 
  • ένα κοπίδι για να γίνουν τα σκισίματα στο πλαστικό και να περάσουν όλα τα υπόλοιπα. Θέλει προσοχή στα πτερύγια της προπέλας, είναι λεπτό το σκίσιμο… 
  • Η βοήθεια από ενήλικο είναι απαραίτητη στα  σκισίματα που απαιτούνται.  
  • Οι γραμμές του μπουκαλιού “οδηγούν” το κοπίδι και δε γίνεται εύκολα λάθος. 
  • Ένα ψαλίδι για να κοπεί το τέτραπακ.






Το βάψιμο δεν είναι αναγκαίο
Αγαπητοί μαθητές, ό,τι διαβάσατε ως οδηγίες δεν είναι δεσμευτικές. Το μόνο όριο σε τέτοιου είδους κατασκευές είναι η φαντασία σας. Αυτό που έχει προτεραιότητα είναι η ασφαλής διαδικασία. Μην παρασύρεστε όταν χρησιμοποιείτε εργαλεία. Μη βιάζεστε. Η βιασύνη δεν είναι ποτέ καλός βοηθός. 
Αυτοσχεδιάστε! 
Και αν γίνει λάθος σε κάτι, δεν πειράζει. Αν κάποιος ισχυρίζεται ότι δεν έκανε λάθος σε κάτι που δεν γνώριζε και το διεκπεραίωσε, τότε ή δεν το έκανε σωστά, ή δεν το έκανε καθόλου! Δεν είναι κακό να κάνετε λάθη, κακό είναι να μην προσπαθείτε να τα διορθώνετε. Καλή επιτυχία.




Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Στ τάξη - "Προκαλώντας" τη φαντασία των μαθητών. Το αποτέλεσμα της πρόκλησης


"Προκαλώντας" τη φαντασία των μαθητών της Στ
με αυτά αρχίσαμε....
                          ↓
Τι μπόρεσαν λοιπόν να κάνουν οι μαθητές της Στ,
αξιοποιώντας "άχρηστες" συσκευές!

Η πρόκληση απαντήθηκε!!!

Με αλεπάλληλες εκπλήξεις!!!









































εδώ λοιπόν αγαπητοί μαθητές της Στ, 
οφείλω να...
στην ευρηματικότητά σας!!!