Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ρένα Κοκορόσκου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ρένα Κοκορόσκου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Κατά του καπνίσματος


Είναι γνωστές οι βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τόσο για τους καπνιστές όσο και για όσους βρίσκονται κοντά τους, όταν καπνίζουν. Αυτές οι συνέπειες καταγράφονται άλλωστε από πάμπολλες σχετικές, επιστημονικές έρευνες.


Επίσης γνωστό είναι πως η ενημέρωση και η πρόληψη είναι οι καλύτερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες.


Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, την Τρίτη στις 3 Μαρτίου, υποδεχτήκαμε τις Επισκέπτριες Υγείας από το Νοσοκομείο της Νίκαιας, οι οποίες χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, μα ενημέρωσαν, μας προβλημάτισαν και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα αποτρέψουν το ξεκίνημα μιας "κακής" συνήθειας, αυτής του καπνίσματος. 

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Στ τάξη - Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;





Το Πρόγραμμα είχε ως στόχο να οδηγήσει τους μαθητές να βιώσουν άμεσα τη Διαφορετικότητα και στη συνέχεια, να αναγνωρίσουν τις ταυτοτικές, αξιακές και συναισθηματικές παραμέτρους της και να προβληματιστούν γύρω από αυτές.


Η επίσκεψη ξεκίνησε με ένα μικρό τέχνασμα που οδήγησε τρεις από τους μαθητές της ομάδας σε διαφορετική θέση από τους υπόλοιπους και κλήθηκαν όλοι να σκεφτούν και να συζητήσουν με επιχειρήματα κατά πόσο αυτό που συνέβη ήταν ένα απλό λάθος, κάτι τυχαίο, προέκυψε από ανάγκη ή οφείλεται σε δόλο.

Στη συνέχεια διερευνήθηκε από όλη την ομάδα πώς αισθάνεται κάποιος/α απέναντι στο λάθος, στο τυχαίο, την ανάγκη  και το δόλοΜε βάση τους τέσσερις αυτούς άξονες ξεδιπλώθηκε και αναλύθηκε μια βεντάλια συναισθημάτων: θυμός, φόβος, απογοήτευση, ενοχή, αισιοδοξία, αλληλεγγύη, αδικία, διεκδίκηση.
Αναλύθηκε η προέλευση των συναισθημάτων και φτιάχτηκε ένας χάρτης συναισθημάτων. Περάσαμε στη διαχείρισή τους και στις διαφορετικές αντιδράσεις: αδυναμία, απογοήτευση, βία, θυμός, μοιρολατρία, αισιοδοξία, κλπ. Συζητήθηκαν πιθανές λύσεις και επικεντρωθήκαμε στις λύσεις  που είναι πιο επωφελείς και παραγωγικές.
Για να αντιληφθούν οι μαθητές τι συμβαίνει και πώς αντιμετωπίζονται προβλήματα σαν αυτά του μικρόκοσμού μας στο μεγαλύτερο κάδρο, μοιράστηκαν αποκόμματα από εφημερίδες και σχολιάστηκαν προβλήματα και λύσεις όπως παρουσιάζονται στον Τύπο. Φαντάστηκαν τον εαυτό τους στη θέση άλλων παιδιών που έγιναν είδηση. Μπαίνοντας στη θέση τους, έγραψαν μικρές αγγελίες ζητώντας βοήθεια και περιέγραψαν πώς φαντάζονται τον  άνθρωπο  που θα μπορούσε να βοηθήσει.
Στο τέλος,  κάθε μαθητής συμπλήρωσε την πολιτισμική του ταυτότητα που περιλαμβάνει στοιχεία για το ποιος/α είναι, πώς θεωρεί ότι τον/την βλέπουν οι άλλοι, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του, σε τι μοιάζει και σε τι διαφέρει από τους άλλους, όσα θεωρεί θετικά και όσα πιστεύει αρνητικά στοιχεία της ταυτότητας του.
Καταλήξαμε υπογραμμίζοντας ότι:
Η ΤΑΥTOΤΗΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΒΑΘΜΟ
ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ
ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΟΣΜΟ












Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Ε - Στ τάξεις - Φιλαναγνωσία

Διαβάζουμε βιβλία. Όμορφα βιβλία με ενδιαφέροντα, συναρπαστικά θέματα. Περνάμε όμορφα, ταξιδεύουμε, ονειρευόμαστε...

Ποιος όμως τα γράφει; Πώς είναι ένας άνθρωπος που γράφει βιβλία; Ένας συγγραφέας!


Πώς είναι αυτοί οι άνθρωποι που με τη δύναμη του μολυβιού τους δημιουργούν από το μηδέν και κατασκευάζουν ένα όχημα, που ταξιδεύει το νου;



Θέλοντα ςν αγνωρίσουμε από κοντά έναν τέτοιο "κατασκευαστή". Καλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μας την κ. Έρρικα Αθανασίου.

Μάθαμε από πρώτο χέρι, πως από μια ιδέα γράφεται μια ιστορία.

Μάθαμε πως επιλέγονται οι ήρωες και πως υποστηρίζονται σ ' όλη τη δομή - πλοκή του διηγήματος.

Με τη βοήθεια της κ. Αθανασίου ακολουθήσαμε τα βήματα συγγραφής ενός βιβλίου.

Ενημερωθήκαμε για τις υποστηρικτικές δομές ενός βιβλίου. Για τους εκδότες, τους διορθωτές, τους τυπογράφους, τους βιβλιοδέτες και όλους αυτούς που εργάζονται μέχρι να φτάσει ένα βιβλίο στα χέρια μας.

Συνοψίζοντας. Συνειδητοποιήσαμε πως η γέννηση ενός βιβλίου είναι ακόμα ένα ταξίδι! Βέβαια είναι επίγειο και δε συγκρίνεται με αυτό  που νιώθει κανείς "πετώντας"  με ένα βιβλίο.














Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Ε- Στ τάξεις - Το μυστήριο της ζωής

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

«Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η πρώτη μιας τριλογίας παραστάσεων αφιερωμένων στις διάφορες πτυχές του προαιώνιου ερωτήματος του ανθρώπου για το αν είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν. «Το Μυστήριο της Ζωής» πραγματεύεται την εμφάνιση της ζωής στη Γη και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου οδηγώντας στην εντυπωσιακή ποικιλομορφία όλων των ειδών ζωής του πλανήτη μας. Η παράσταση ξεκινάει με μία παρουσίαση της γέννησης του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, και συνεχίζει περιγράφοντας τους δομικούς λίθους της ζωής, ορισμένες από τις βασικές θεωρίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με την απαρχή και τα πρώτα βήματα της ζωής, τις περίφημες θεωρίες του Δαρβίνου για την Εξέλιξη, καθώς και τη σημασία που έχει η μελέτη των απολιθωμάτων στην αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίον εξελίχθηκε η ζωή στο διάβα των γεωλογικών αιώνων.




Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Στ - Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Ήρθαν τα Χριστούγεννα!
Στην αίθουσά μας ήρθε ένα οικολογικό χειροποίητο δέντρο. Το δέντρο κατασκευάστηκε από τους μαθητές της Δ σε συνεργασία με τους γονείς τους!!!
Τι στολίδια θα του βάλουμε;
Χειροποίητα φυσικά!
Σκεφτήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε μικρούς σκιερ. 
Τα υλικά μας:
  • Στρογγυλά κομμάτια τεντόπανου για το κεφάλι.
  • Ανοιχτά κουκουνάρια για το σώμα
  • Γλωσσοπίεστρα για πέδιλα του σκι
  • Χρωματιστά σύρματα για τα χέρια
  • Ξυλάκια για σουβλάκια
  • θερμόκολλα

και καλή διάθεση... 
πριν τις κατασκευές...με τα συμβατικά στολίδια....










Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Στ - Υγιεινή διατροφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και στην ενότητα "Διατροφή", οι μαθητές ασχολήθηκαν με το τι πρέπει να τρώνε για να τρέφονται υγιεινά. Οι κατάλληλες τροφές δίνουν τη μέγιστη δυνατή ενέργεια, και η απαίτηση για ενέργεια ξεκινάει από το πρωί!
Κάναμε λοιπόν πράξη την έρευνα και φέραμε από τα σπίτια μας τα πρωινά μας!
Η επιλογή έγινε από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς τους. 
και... 

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Ε, Στ - Ίσοι και Διαφορετικοί

Το ξέραμε ήδη όλοι:
Το έχουμε ξανακούσει όλι, είπαμε λοιπόν να το κάνουμε πράξη και σήμερα.

Να πως......

Διοργανώσαμε αγώνες μπάσκετ με μεικτές ομάδες...
...από όλους τους μαθητές των Ε και Στ τάξεων του σχολείου μας.
Παρακολουθήσαμε σύντομα βίντεο σχετικά με τη διαφορετικότητα.

Συζητήσαμε στην αίθουσα για τον "άλλο", καθισμένοι σε κύκλο και χέρι χέρι.

Η Στ ζωγράφισε ευχές για τα παιδιά του κόσμου πάνω σε μπαλόνια και...
...τα αφήσαμε να φύγουν από το δεύτερο όροφο του σχολείου

Τέλος όλοι εξέφρασαν τα συναισθήματά τους με χρώματα σε κόλλες και αφίσες.